sobota 14. září 2013

Cheddarový quiche s hruškami a rozmarýnem

Může se zdát, že jsem se tímto hruškovým quiche inspirovala na Foodparade, kde jsem ochutnala hruškový mini quiche s gorgonzolou. Ve skutečnosti jsem ale tento nápad měla v hlavě už delší dobu. Na Foodparade jsem dokonce zakoupila kvalitní, pravý britský Cheddar, který jsem do koláče hodlala použít. Jenže, co se nestalo, nějací domácí skřítci ho snědli a nechali mi jen tak titěrný kousek, že jsem ho ze vzteku snědla taky...no...koláč se tedy musel spokojit s obyčejným plátkovým cheddarem. Na úžasnosti mu to naštěstí vůbec neubralo. 
Dopekl se včera večer, takže fotit se už kloudně nedalo...nevěřili byste, jakou mi dalo práci uchránit alespoň "nafotitelný" kousek do druhého dne...:D



Na těsto:
200g hladké mouky
100g másla
1 vajíčko
cca půl balení plátkového cheddaru - nastrouhaného
špetka soli
Na náplň:
1 balení Riccoty
green curry paste
plátky cheddaru
4 tvrdší hrušky (myšleno ne máslovky)
snítka čerstvého rozmarýnu
pepř
sůl
nastrouhaný sýr navrch (parmazán, gouda..)



Mouku smícháme s máslem a vytvoříme tak drobenku. Do ní přidáme strouhaný cheddar, sůl a nakonec vajíčko. Co nejrychleji vypracujeme hladké voňavé těsto a dáme na půl hodiny do lednice.

Těsto ručně vtlačíme do koláčové formy (která se nemusí mazat ani sypat) a vidličkou propícháme dno. Dáme péct na cca 10min.

Poté předpečený korpus vytáhneme a pomažeme riccotou, kterou jsme si předem smíchali se lžičkou zelené kari pasty (green curry past - pozor, pálí, lžička je tak akorát, aby to nepálilo a nepřebilo chuť hrušek, takhle ji to hezky podtrhne). Jemně popepříme a posypeme jehličkami rozmarýnu. Poklademe plátky cheddaru a navrch přijdou plátky hrušek, nakrájené spíše na tenko. Dle chuti můžeme ještě dosolit.

Pečeme, dokud hrušky nezačnou zlátnout (cca 15min.), pak ještě těsně před koncem na povrchu zasypeme strouhaným sýrem, který necháme zapéct a koláč vytáhneme.

Výborně chutná teplý i studený, garantuju vám, že se od něj jen stěží odtrhnete :-)



Žádné komentáře:

Okomentovat