úterý 6. srpna 2013

Broskvovo-borůvkový "minutový" koláč

Po několikadenní odmlce už jsem se cítila skutečně provinile. Čeká na vás totiž plno receptů, jenže ve foťáku, který mi přijede až zítra, možná ve čtvrtek. Rozhodně ale je na co se těšit, nechybí ani červencová výzva Daring Bakers, která byla dle vlastního výběru - okamžik překvapení...ano, pustila jsem se do Princezny! Ale to až příště..
Dnes si dáme jeden bleskurychlý koláč, nikoli však ohraný. Teď, v létě, v době dozrávání všeho ovoce, je nejprofláklejší, ale i mnohdy neoblíbenější rychlovkou bublanina a všemožné její variace. Moje maminka to podle mě vychytala perfektně - dělá bublaninu z palačinkového těsta (nevěřila jsem, ale vážně je to tak jedlé, že sníte na posezení plech). Bublanina je nejlepší z co nejvýraznějšího ovoce. Já měla ale z víkendu k dispozici broskve a malou skleničku borůvek, takže jsem vymýšlela, jakou přísadou bych chuť zvýraznila. Mák! Já vím, už to pomalu vypadá, že jsem na mák vysazená...:-)
Koláč jsem sfoukla vážně asi během dvou minut, zcela intuitivně, žádná věda.



A smíchala jsem:
půl hrnku hladké mouky
půl hrnku celozrnné špaldové mouky
půl hrnku mletého máku
půl sáčku prdopeče
špetka soli
pár lžic agávového sirupu
2 vajíčka
3/4 hrnku studené vody
cca 8 oloupaných a na drobno pokrájených broskví (pokud chcete jednolitou hmotu, broskve rozmixujte tyčovým mixérem)
skleničku kanadských borůvek





Jednoduše jsem dala do mísy nejprve všechny sypké suroviny, pak všechny nesypké, umíchala v hladké těsto a přidala ještě na kousíčky pokrájené broskve.

Celá směs přišla do máslem vymazané a moukou vysypané koláčové formy a na vrch ještě putovaly ledabyle poházené borůvky.


Pekla jsem na 180 stupňů cca 40 minut dozlatova! 




A to je celá věda, koláč splnil svůj účel bleskové přípravy a zvýraznění chuti broskví, které samy o sobě v pečených moučnících moc výrazné nejsou.
Koláček je neskutečně vlhký, přesný opak těch suchých, u kterých vás drobečky škrábou v krku :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat